טמפקס, מותג-העל של פרוקטר אנד גמבל, שינה באופן מהותי ולתמיד את חיי היומיום של נשים, כשהוא מציע להן אפשרות חדשנית ונוחה להיגיינה נשית.

מקורותיו של הטמפון, שהומצא על ידי ד"ר ארל האס (Haas) בתחילת שנות ה-30 של המאה ה-20, נעוצים למעשה במאה החמישית לפנה"ס. הכירורג היווני היפוקרטס תיאר בכתביו חפץ דומה. במאה ה-17, השתמשו רופאים ב"פקקי" כותנה מאולתרים על מנת לספוג הפרשות בעת ניתוח.

בהשראת רעייתו ובקשות שהגיעו ממטופלות לחלופה דיסקרטית לימי המחזור, יצר ד"ר האס את הטמפון ואת המוליך. המוליך (אפליקטור) היה חיוני להשקת המוצר ולהצלחתו. קלות השימוש בטמפון סייעה לנשים להתגבר על ההיסוסים שחשו בתחילה ביחס לשימוש בטמפון. אולם את העובדות האלו היה צריך לתקשר, ולכן השיווק וההסברה היוו אתגר קריטי להצלחתו של טמפקס.

הפטנט של טמפקס



הסברה היוותה מרכיב מרכזי בהשקת טמפקס וגם היום מהווה חלק חשוב משיווק המותג. "נשות טמפקס", כפי שכינו אותן, ביקרו במכללות, חנויות כלבו וכנסים בכדי לדבר עם נשים על השימוש בטמפונים ועל בטיחותם ונתנו מענה לשאלות. תפקידן היה חיוני בעידוד צרכניות לנסות את טמפקס, ולספר על יתרונותיו ועל נוחות השימוש בו לחברותיהן.

הפרסומות הראשונות ממחישות את הניסיונות העדינים שנעשו להתמודד עם המסר על השינוי שמציע הטמפון בחיי היומיום. משפטים כגון "ימי כיף של שחייה בים", או פרסומות כמו "טמפקס מוציא אותך מהימים העצובים" שופכות אור על חייהן של נשים לפני שחלופת ההיגיינה הנשית הייתה זמינה.

טמפקס נחל הצלחה כה גדולה עד שההנהלה לא ראתה כל סיבה לערוך שינויים במוצר או באריזתו. גישה זו החלה להשתנו בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20. לאמיתו של דבר, ב-1998 הכיר הטיים מגזין בטמפקס כאחד המוצרים החדשניים ביותר של המאה ה-20, תוך שהוא מדגיש את ההקלה שהעניק לחיי הנשים וכיצד איפשר להן ליהנות יותר מהחיים.

פרוקטר אנד גמבל ממשיכה לפתח את טמפקס ולהשיק חידושים העונים לצרכי הנשים. טמפקס פרל הושק ב-2002 עם מוליך פלסטי חלק וקצה מעוגל ונוח יותר לשימוש. הטמפון, שצורתו מותאמת לאנטומיה הנשית, מתרחב בתוך הגוף וצמת Leak-Guard עוצרת דליפות לפני שהן מתרחשות.

Tampax store booth

גם תכני השיווק התפתחו וכיום מתמקדים באורח החיים העמוס של נערות ונשים. קמפיין "Outsmart Mother Nature" שהושק ב-2008 היה אחד ממסעות הפרסום העולמיים הראשונים של טמפקס. בשנה שלאחר מכן קידמה סרינה וויליאמס, שחקנית הטניס הדגולה, את הקמפיין כאשר שימשה כדוברת הרשמית של מותג טמפקס.

הדגש על הסברה ממשיך להוות מסר מרכזי של טמפקס מאז השקתו. כיום, המותג מהווה מקור אמין למידע בכל הנוגע למחזור ולשימוש בטוח בטמפונים. באמצעות אתר 4Girls.co.il טמפקס מתחבר לצרכניות החדשות שלו ומסייע עם תשובות לשאלות, הפרכת מיתוסים מוטעים ומסרים המרגיעים חששות. המטרה היא לעזור לנשים צעירות להבין ש"טמפקס קיים בכדי שבנות לא יהיו מוגבלות במה שהן יכולות לעשות!" זוהי דרך מודרנית יותר לומר את מה שהמותג אמר מיומו הראשון, כלומר שטמפקס "מקל ומשפר את חיי היומיום של נשים."


מידע נוסף