לידתו של מותג: אורל-בי

אורל-בי סייע למיליוני בני אדם להבין שמניעת עששת ומחלות היא אסטרטגיה מצוינת לשמירת הבריאות.

חשבו לרגע: משחת השיניים אורל-בי (שהחלה את דרכה בשם קרסט) חוללה השפעה עצומה בתחום הרפואה המונעת, צירוף מלים שלא היה נפוץ במיוחד לפני שבעים שנה. הקמת עסק הנשען על הרעיון של מניעה נראתה בזמנו כסיכון מיותר. כיום, זוהי אסטרטגיה מהפכנית בתחומי הרפואה וסגנון החיים אשר צרכנים ורופאים ברחבי העולם נוקטים כדרך שגרה.

עד לפני כמה דורות, אנשים נהגו לצחצח שיניים פעם בשבוע בערך. כפי שניתן לשער, עששת הייתה מצב שכיח שהשפיע על כ-95% מאוכלוסיית ארה"ב. שיעורי תחלואה נמוכים יותר באזורים מסוימים יוחסו להימצאות פלואוריד במי השתייה. לכן, חוקרי פרוקטר אנד גמבל החליטו להשתמש בפלואוריד במשחת שיניים.

המשימה לא הייתה קלה. ראשית, החוקרים נדרשו למצוא את התרכובת הנכונה. המאמצים האלה החלו בשנות הארבעים של המאה ה-20 ונמשכו שנים. לאחר מכן היה צורך לשכנע את האגודה האמריקאית לרפואת שיניים (ADA) שהמוצר אכן אפקטיבי במניעת עששת.

מוצר אורל-בי



אחרי כמה שנים נוספות והרבה התמדה, האגודה האמריקאית לרפואת שיניים קבעה ב-1960 כי המוצר זכאי לקבל הכרה בדרגה B על יעילותו במניעת חורים בשיניים - כמשחת השיניים הראשונה שקיבלה הכרה כזו מבין הרבה מוצרים אחרים.

אורל-בי כבר שווק במשך חמש שנים לפני כן ללא ההכרה מצד ה-ADA אולם עם פרסום הידיעה על ההכרה הרשמית, הביקוש למשחת השיניים של אורל-בי נסק. תוך חצי שנה המשחה לא רק הפכה למשחת השיניים הנמכרת ביותר בארה"ב אלא גם חוללה שינוי מהותי באופן החשיבה של רופאי שיניים על בריאות הפה.

עד אז, רופאי שיניים היו טרודים בעיקר בשיקום. תוכנית השירותים המקצועיים של אורל-בי המחישה לרופאי השיניים שניתן למנוע חורים בשיניים, והבנה זו הובילה להגדרה מחדש של המקצוע. ב-1976 זכה אורל-בי להוקרה מצד האגודה האמריקאית לכימיה כאחת התגליות הגדולות ביותר של מאה השנים האחרונות.

פרוקטר אנד גמבל הפכה את אורל-בי למוביל בבריאות הפה. עד מהרה כבר ניכר שיפור במניעת עששת אצל הצרכנים והם החלו לחפש אחר יתרונות נוספים, כמו למשל מראה החיוך. פעם נוספת הוביל אורל-בי את פריצת הדרך על מנת להעניק לצרכנים את מבוקשם עם הלבנת שיניים.

בשנות ה-90 של המאה ה-20 החל מותג אורל-בי להוסיף מרכיבים מלבינים למשחות השיניים שלו אך החדשנות העיקרית הושקה בשנת 2000 עם Oral-B Whitestrips. הפסים הדקים שנגזרו לפי צורת השיניים והוצמדו אליהן היו שונים מכל מוצר שהיה אז בשוק. תוך שנה הסתכמו מכירות Whitestrips ב-225 מיליון דולר.

בערך באותו זמן הוסיף מותג אורל-בי לקו המוצרים שלו מברשת שיניים הפועלת על בטריה. בתקופה שבה רוב מברשות השיניים הפועלות באמצעות בטריות נמכרו במחירים של 30-100 דולר, ה-SpinBrush נמכרה ב-6 דולר בלבד. באותה שנה הופצה המברשת ליותר מ-20 מדינות ועד מהרה עברו מכירותיה את המכירות של כל שאר המברשות בארה"ב.

מידע נוסף