הנהלת החברה

איי. ג'י לפלי, יו"ר הדריקטוריון, נשיא ומנכ"ל

A.G. Lafley

אלן לפלי (A.G. Lafley) הוא יו"ר הדירקטוריון, נשיא ומנכ"ל פרוקטר אנד גמבל.

אלן כיהן כנשיא ומנכ"ל פרוקטר אנד גמבל משנת 2000 עד 2009. לאורך תקופה זו, החברה הכפילה את מכירותיה והגדילה את סל מותגי מיליארד-דולר מ-10 ל-23 מותגים, תוך התמקדות בפיתוח חידושים המוכוונים לדרישות הצרכן ובצמיחה עקבית, אמינה ובת קיימא. לפי שווי השוק של החברה, פרוקטר אנד גמבל נמנית עם 10 החברות בעלות הערך הגבוה ביתר בעולם.

מסתבר שאלן מעולם לא התכוון לפתח קריירה בעסקים. הוא גדל בעיירה קין שבניו המפשר, ארה"ב, ולמד בהמילטון קולג' מתוך כוונה להיות מורה ומאמן כדורסל. הוא יצא לפסק זמן בפריז כדי ללמוד היסטוריה, פוליטיקה, אמנות, קולנוע ודרמה, ושב לארה"ב ב-1969 כדי להתחיל לימודי דוקטורט באוניברסיטת וירג'יניה. ואז, תכניותיו השתנו.

הוא הצטרף לצי האמריקאי ב-1970, שם פיקח על כל פעולות השירות והרכש הקמעונאי עבור 10,000 חיילי הצי והמארינס ובני משפחותיהם ביפן. זה היה תפקידו הראשון כמנהל כללי, והוא "נלכד ברשת".

אחרי שירותו בצי, אלן למד בבית הספר לעסקים של הרווארד, ולאחר קבלת התואר הצטרף לפרוקטר אנד גמבל ב-1977. במהלך 15 השנים הבאות, הוא התקדם בחברה בתחומים של תכשירי ניקוי וכביסה, הוביל אותה לתוצאות שיא, והקים מערכים ארגוניים מובילים האחראים לכמה מהחידושים הגדולים של פרוקטר אנד גמבל שממשיכים לקדם את הצמיחה של פרוקטר אנד גמבל גם היום.

אלן חזר ליפן ב-1994, וקיבל את האחריות על כל פעילות פרוקטר אנד גמבל באסיה. הוא הניח את היסודות לצמיחת החברה ביפן, וסייע לבנות את עסקיה של פרוקטר אנד גמבל בסין, ממחזור של פחות מ-90 מיליון דולר לכמעט מיליארד דולר במכירות, בעת שעזב את אסיה. ב-1999, הוא ניהל את מגזר היופי והטיפוח של פרוקטר אנד גמבל שהתרחב במהירות, לצד עסקיה של החברה בצפון אמריקה - השוק הגדול ביותר של החברה.

בשנת 2000, נבחר אלן לכהן כנשיא ומנכ"ל פרוקטר אנד גמבל. בתשע השנים הבאות גדלו המכירות האורגניות של החברה ב-5% בממוצע, הרווח למניה עלה ב-12%. אלן פרש מפרוקטר אנד גמבל בתחילת 2010 ושירת כיועץ בכיר ב-Clayton, Dubilier & Rice עד ששב לפרוקטר אנד גמבל בשנת 2013.

להורדת תמונתו של אלן לפלי ברזולוציה גבוהה לחצו כאן
לקובץ קורות החיים המלא לחצו כאן